Kíváncsi, hogyan teszik még élvezetesebbé a vezetést a Ford műszaki megoldásai? Fedezze fel!

Hihetetlen vezetési élmény – minden egyes alkalommal.

EcoBoost motortechnológia

1205116370557

Az innovatív 1,0 literes Ford EcoBoost motor mindössze három hengerrel is képes leadni olyan teljesítményt, mint egy hagyományos 1,6 literes motor, ráadásul sokkal kevesebbet fogyaszt. Ez az intelligens benzinmotor valóban forradalmi megoldás. Egyszerre biztosít kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságot és alacsony (akár 99 g/km értékű) CO2-kibocsátást. Mindezt akár 100-140 lóerős teljesítmény mellett.

Az 1,0 literes EcoBoost képességei még meglepőbbek, figyelembe véve azt a tényt, hogy a motornál alkalmazott turbófeltöltés és tüzelőanyag befecskendezés egy A4-es méretű papírnak megfelelő alapterületű, öntött acél motorblokkon kapott helyet. Nem csoda, hogy az 1,0 literes Ford EcoBoost elnyerte a rangos Nemzetközi Év Motorja „Legjobb 1,0 liter alatti motor” díját, amelyet már a harmadik egymást követő évben szerzett meg.

Az EcoBoost motorcsalád tagja az új 1,5 literes változat is, amelyet az 1,6 literesről olyan okosan karcsúsítottak, hogy az alacsonyabb kibocsátás és a 6,5 liter / 100 km-es (kombinált) üzemanyag-fogyasztás mellett is 160 LE teljesítményt ad le. A még erősebb 2,0 literes EcoBoost motor pedig már 240 lóerőt biztosít.

Intelligens összkerékhajtás

1205116372881

A körülmények változhatnak, a magabiztosság nem

Az intelligens összkerékhajtás AWD folyamatosan figyeli az útviszonyokat, hogy beállítsa a megfelelő tapadást, az autó egyensúlyát a kanyarokban, valamint az autó irányíthatóságát, mindig az adott út minőségének és az időjárásnak megfelelően. Alkalmazkodik, ha nedves, száraz vagy épp jeges az út. Ezen kívül automatikusan képes extra nyomatékot küldeni az első vagy a hátsó tengelyre, amikor szükség van rá, így biztosítva minden időben a kivételes kormányozhatóságot és az üzemanyag-takarékos működést.

Alacsony sebességnél az AWD rendszer a kipörgés kontrollálására koncentrál, hogy segítse a haladást és a manőverezést a csúszós felületeken vagy nagy nyomaték esetén. Például ha az első kerekek jeges úton vannak, míg a hátsók nem, a rendszer extra nyomatékot küld a hátsó kerekekre, így oda fókuszálódik az energia, ahová kell. Amikor gyorsabban vezet, a magabiztos irányíthatóság és a kiváló vezetési élmény kerül középpontba, mindig szem előtt tartva a kipörgés megakadályozását is. Ehhez az Intelligens összkerékhajtás figyeli az Ön vezetési stílusát, és folyamatosan finomhangolja magát.

> Kattintson ide, és tudjon meg többet az Intelligens összkérékhajtásról

Elektromos és hibrid elektromos (HEV) járművek

1205116371090

Fedezze fel az elektromos és a hibrid elektromos meghajtás előnyeit

Az elektromos Ford külsőre szinte teljesen megegyezik egy benzines vagy dízeles modellel. Mivel azonban egy folyadékhűtésű, nagy feszültségű lítiumion-akkumulátoros rendszer táplálja, az elektromos Ford károsanyag-kibocsátása nulla, működése pedig szinte hangtalan. A teljesítménye fokozatmentesen szabályozható, és a benzines vagy dízeles modellekhez hasonló dinamikájú vezetést tesz lehetővé. Egyetlen feltöltéssel akár 162 km-t is megtehet. Az autót otthoni feltöltési ponthoz vagy nyilvános töltőállomáshoz csatlakoztatva is feltöltheti.

Ha hibrid elektromos technológiát választ, akkor a benzines és az elektromos meghajtás legjobb ötvözetét kapja.

Az erős és igen hatékony benzinmotor a hosszabb utazásokat szolgálja. Az intelligens rendszer pedig figyeli, mikor érdemes elektromos hajtásra kapcsolni, például amikor közeledik az otthonához.

A regeneratív fékezés egy olyan zseniális megoldás, amely a hagyományos fékezéskor elvesző energia 90%-át visszanyeri, és az akkumulátor töltésével újrahasznosítja. Így mindkét modell maximális hatékonysággal használja fel az energiáit.

> Ide kattintva még alaposabban megismerheti az elektromos és a hibrid elektromos járműveinket.

A lehető legbiztonságosabb kanyarodásért.

1205118250792

A Nyomatékvektor szabályozás másodpercenként 100 alkalommal vizsgálja meg az útfelületet, és alkalmazkodik hozzá. (Ez a pislogás sebességének 33-szorosa.) A rendszer a teljesítményt az így szerzett adatok alapján osztja el a két első kerék között. Így maximális úttartást és pontosabb irányíthatóságot biztosítva segíti a kanyarvételt és az egyenetlenségek követését.

> Ide kattintva még jobban megismerheti a Nyomatékvektor szabályozást